Sposób na wzmocnienie odporności

Na dworze robi się coraz chłodniej, gdyż za kilka dni będziemy mieli kalendarzową i astronomiczną jesień, a po niej zimę. Sprawdź z nami, sposób na wzmocnienie odporności, ponieważ to właśnie w tym okresie jesienno – zimowym nie trudno o przeziębienie. Nasz organizm przyzwyczajony do ciepła, po bardzo gorącym lecie będzie skłonny do „łapania” różnych bakterii i wirusów.

owoce

Źródło: pixabay.com

Będzie tak, ponieważ nasza odporność organizmu jest obniżona. A tak właściwie to czym jest ta odporność? Otóż odporność to niepodatność organizmu na działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych, takich jak np.: chłód, wiatr, deszcz, mróz. Wynika z tego, że odporność jest bardzo ważna dla naszego organizmu, gdyż dzięki niej do naszego organizmu nie dostaną się żadne wirusy i bakterie. Co, więc robić, żeby podnieść naszą odporność, szczególnie zimą, kiedy to nasz organizm jest bardziej osłabiony?
Jak wzmocnić naszą odporność?
Odpowiedź na to pytanie tak naprawdę wydaje się banalnie prosta, lecz może najprostsze rozwiązania wydają się mniej oczywiste. Po prostu najlepiej będzie, jak dostarczmy naszemu organizmowi potrzebnych w tym czasie składników mineralnych i witamin. Najlepiej będzie, jak będą one zawarte w zdrowych posiłkach. W myśl tej zasady, powinniśmy wiedzieć, co powinno znaleźć się w takiej diecie podnoszącej odporność i gdzie powinniśmy szukać naturalnych witamin?

Źródło: pixabay.com

  • Swój dzień zacznijmy od wypicia napoju energetycznego:
Do szklanki ciepłej wody dodajmy łyżkę miodu i wyciśnijmy sok z ½ cytryny. Otóż miód dostarczy naszemu mózgowi energii, natomiast cytryna oczyści nasz organizm.
W diecie podnoszącej naszą odporność nie może także zabraknąć warzyw. W takiej diecie w szczególności powinny znaleźć się owoce i warzywa, które zawierają duże ilości tzw. antyoksydantów, czyli przeciwutleniaczy. Otóż walcząc z wolnymi rodnikami wzmacniają naszą odporność. Głównie są to witaminy A, C, E, które są zawarte m.in., w marchwi, szpinaku, brokułach, pomidorach, papryce, cytrusach, jak również w porzeczkach i truskawkach.
Jogurt naturalny z żywymi kulturami bakterii w diecie podnoszącej odporność też jest bardzo ważny. Jest tak, gdyż te bakterie, które zawarte są w tym jogurcie naturalnym, pobudzają białe ciałka krwi do aktywności.
Czosnek, niektórzy go naprawdę nie lubią, jeszcze inni go nie jedzą ze względu na jego specyficzny zapach. A powinniśmy po niego sięgnąć, ponieważ jest on bogaty m.in.: w białka, węglowodany, witaminy C i PP, a także w allicynę, która ma działanie bakteriobójcze i zwiększa aktywność białych ciałek krwi. Wiadomo, że najsilniej działa świeży czosnek, a jego moc zwiększa witamina C, wystarczy jak będziemy jeść 1 – 2 czosnki dziennie.
Naszą odporność zwiększymy też dużą pijąc. Otóż nasz organizm potrzebuje 1,5 litra płynów dziennie. Idealnie właśnie na ten czas jesienno – zimowy są herbatki ziołowe i napoje warzywno – owocowe. Taki napar z dzikiej róży, aronii, maliny, dostarczy witamin A, B, C, jak również wapnia, fosforu, magnezu, które dodadzą Nam sił.
Jestem pewna, iż stosując się do powyższej diety podnoszącej naszą odporność, żadne wirusy i bakterie nie dadzą Nam rady gdyż będziemy prawidłowo wzmocnieni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *