Ogórek ze skórką, czy bez?

Jestem pewna, że każdy z nas lubi ogórki. Niektórzy jedzą je ze skórką, inni bez. Jak właściwie, powinniśmy postąpić, jedząc ogórki? Obrać skórkę, czy nie? Otóż okazuje się, iż większość z nas popełnia kategoryczny błąd podczas ich jedzenia i obiera skórkę. Nie powinno tak być! Dlaczego? Dlatego, że to właśnie zielony, gruntowy ogórek jest bogatym źródłem cennego błonnika. Błonnik ten bowiem wspomaga odchudzanie, przyspiesza przemianę materii itd. Wiedzieliście o tym?

ogórki ze skórką czy bez

Źródło: pixabay.com

Takiego świeżego, zielonego ogórka, znajdziemy w zasadzie w każdej diecie odchudzającej. Czemu tak jest? Temu, iż taki ogórek składa się głównie z wody. Ponadto taki ogórek zaspokaja pragnienie, nawadnia nasz organizm i jednocześnie przyspiesza metabolizm. Aby jednak w pełni wykorzystać jego prozdrowotne właściwości, musimy pamiętać, by spożywać go wraz ze skórką. Jeśli tylko dokładnie go umyjemy z piachu, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do sałatki pokroić go bez obierania. Taki błonnik pokarmowy, który zawarty, jest w skórce ogórka, ma niezwykle korzystny wpływ na nasze zdrowie. Dlatego jego spożycie zaleca się, szczególnie osobom, które zmagają się z zaparciami, gdyż reguluje nasz metabolizm. Ponadto ogórek zielony ze skórką sprzyja odchudzaniu i ułatwia usuwanie złogów z jelit. W skórce ogórka zielonego znajdziemy także witaminę ‘’K’’, która odpowiedzialna jest za prawidłową krzepliwość krwi, jak również sporą dawkę beta-karotenu, który poprawia nasze widzenie i sprzyja opalaniu.

Na sam koniec tego artykułu dodam jeszcze, że ogórek zielony ze skórką jest niskokaloryczny. Otóż jeden duży ogórek zawiera tylko około 20 kalorii. Z tego też względu, śmiało możemy po niego sięgać, kiedy tylko przyjdzie nam ochota na przekąskę!