Ogórek ze skórką, czy bez?

Jestem pewna, że każdy z nas lubi ogórki. Niektórzy jedzą je ze skórką, inni bez. Jak właściwie, powinniśmy postąpić, jedząc ogórki? Obrać skórkę, czy nie? Otóż okazuje się, iż większość z nas popełnia kategoryczny błąd podczas ich jedzenia i obiera skórkę. Nie powinno tak być! Dlaczego? Dlatego, że to właśnie zielony, gruntowy ogórek jest bogatym źródłem cennego błonnika. Błonnik ten bowiem wspomaga odchudzanie, przyspiesza przemianę materii itd. Wiedzieliście o tym?

ogórki ze skórką czy bez

Źródło: pixabay.com

Takiego świeżego, zielonego ogórka, znajdziemy w zasadzie w każdej diecie odchudzającej. Czemu tak jest? Temu, iż taki ogórek składa się głównie z wody. Ponadto taki ogórek zaspokaja pragnienie, nawadnia nasz organizm i jednocześnie przyspiesza metabolizm. Aby jednak w pełni wykorzystać jego prozdrowotne właściwości, musimy pamiętać, by spożywać go wraz ze skórką. Jeśli tylko dokładnie go umyjemy z piachu, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do sałatki pokroić go bez obierania. Taki błonnik pokarmowy, który zawarty, jest w skórce ogórka, ma niezwykle korzystny wpływ na nasze zdrowie. Dlatego jego spożycie zaleca się, szczególnie osobom, które zmagają się z zaparciami, gdyż reguluje nasz metabolizm. Ponadto ogórek zielony ze skórką sprzyja odchudzaniu i ułatwia usuwanie złogów z jelit. W skórce ogórka zielonego znajdziemy także witaminę ‘’K’’, która odpowiedzialna jest za prawidłową krzepliwość krwi, jak również sporą dawkę beta-karotenu, który poprawia nasze widzenie i sprzyja opalaniu.

Na sam koniec tego artykułu dodam jeszcze, że ogórek zielony ze skórką jest niskokaloryczny. Otóż jeden duży ogórek zawiera tylko około 20 kalorii. Z tego też względu, śmiało możemy po niego sięgać, kiedy tylko przyjdzie nam ochota na przekąskę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *