Oddech dodaje energii – zacznij zdrowy tryb życia

Czujesz, że nie masz siły? Co zrobić? W tym artykule zdradzę kilka sposobów na odzyskanie witalności. Zacznij od głębokiego wdechu! Od razu poczujesz się lepiej, a przy okazji spowolnisz proces starzenia!

oddychanie

źródło: pixabay.com

Zdrowy tryb życia to nie tylko dobre jedzenie, to również sport, który umożliwia nam odpowiednie dotlenienie organizmu. Tlen potrzebny jest wszystkim komórką ciała. To on reguluje procesy przemiany materii, wpływa na pracę mózgu, a nawet na wygląd skóry, bo dotleniony organizm wolniej się starzeje. Kiedy panujesz nad swoim oddechem, panujesz nad sobą – uspokojenie oddechu koi nerwy. Żeby poczuć przypływ energii, aktywuj przeponę czyli mięsień oddzielający jamę brzuszną i klatkę piersiową. Ćwiczenia wykonuj raz dziennie. Kiedy wydajniejsze przeponowe oddychanie wejdzie ci w krew, poczujesz się lepiej. Ale, jak wykonać owe ćwiczenia? Aby odpowiedzieć na to pytanie przedstawię teraz cztery ćwiczenia, które powinniśmy wykonywać, żeby poprawić nasz oddech.

Oto one:

Połóż się na plecach z dłońmi nad pępkiem. Zamknij oczy, skup się na spokojnym oddechu. Weź wdech nosem i poczuj, jak uwypuklający się brzuch unosi dłonie. Powoli wypuść powietrze, napinając brzuch. Powtórz do 10 razy. Jeśli poczujesz zawroty głowy, przerwij ćwiczenie. Być może bierzesz za głęboki wdech.
Stań w lekkim rozkroku. Weź wdech nosem, jednocześnie wznosząc się na palcach stóp. Stopniowo wydychaj powietrze ustami, powoli wracając do pozycji wyjściowej. Powtórz 8 – 10 razy.
Stojąc, obejmij się w talii. Zaczerpnij powietrze nosem i ustami. Wstrzymaj oddech na 2 sekundy i zrób energiczny wydech, jednocześnie robiąc skłon i ściskając się w talii. Oczyść płuca z zalegających gazów.
Usiądź na brzegu krzesła, wyprostuj plecy i oprzyj stopy na ziemie. Weź oddech przeponowy, nie unosząc ramion. Zrób wydech ustami.

zdrowy tryb życia

Przejdź na zdrowy tryb życia!

Czasem, żeby zwalczyć zmęczenie i apatię, trzeba zrobić coś wbrew sobie. Zamiast spać do południa wstań wcześniej i zacznij działać! Ale co? Już mówię!

WYJDŹ NA SPACER
Słońce i świeże powietrze korzystnie wpływają na mózg. Zwiększa się produkcja endorfin, a to sprawia, że wraca ci humor.
WĄCHAJ CYTRUSY
Ich zapach dodaje energii, ma działanie antydepresyjne i uspokajające. Czas zmienić perfumy na letnie!
OTOCZ SIĘ KOLORAMI
Załóż wzorzystą koszulę albo żółty płaszcz. Pomaluj paznokcie na różowo, poszukaj barwnych dodatków.

Dzięki głębokiemu przeponowemu oddychaniu organizm lepiej funkcjonuje. Natomiast prawidłowa postawa ciała sprawia, że łatwiej i wydajniej oddychasz! Warto więc czasem witać się z naturą z rozpostartymi ramionami – dosłownie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *