Odchudzanie a karmienie piersią

Odchudzanie a karmienie piersią, czy to można pogodzić? Ciąża to dla kobiety wspaniały okres w jej życiu. Jest to czas oczekiwania na swoje dziecko. Kobiety w błogosławionym stanie w ciągu tych 9 miesięcy przybierają na wadze. Niektóre przytyją mniej, a niektóre więcej, ale faktem jest, że ich masa ciała wzrasta. Dlatego takie kobiety po porodzie chcą, jak najszybciej wrócić do swojej wagi z przed ciąży, czy karmienie piersią w tym pomoże?

Odchudzanie a karmienie piersią

Mają one na to szansę, gdyż karmienie dziecka piersią umożliwia im to. Kobiety karmiące piersią swoje dzieci muszą uważać na to, co jedzą, ponieważ jeśli będą źle się odżywiać mogą zaszkodzić dziecku. Dlatego matki po porodzie przechodzą na dietę, czyli można powiedzieć, że zaczynają tzw. odchudzanie.

Odchudzanie, a karmienie piersią

Teraz przedstawię kilka wskazówek, jak powinna wyglądać dieta karmiącej mamy. Po pierwsze 4 – 5 razy dziennie spożywaj pieczywo, makarony oraz kaszę. Te węglowodanowe produkty, dają energię i cenne minerały takie jak magnez czy żelazo. Również warzywa i owoce w takiej diecie są bardzo ważne, powinniśmy po nie sięgać 3 – 4 razy w ciągu dnia. Mleko i produkty mleczne w naszej diecie to świetne źródło pełnowartościowego białka oraz wapnia. Powinniśmy po nie sięgać 2 razy dziennie. Następnym produktem, który powinniśmy spożywać 2 razy w tygodniu są ryby. Zawierają niezwykle cenne nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega 3.

źródło: pixabay.com

Natomiast kilka razy w tygodniu powinniśmy jeść mięso i jaja. Mięso i jajka mają dużą zawartość żelaza, jedzenie tych produktów ustrzeże nas przed anemią. Ostatnim produktem jest woda, pij ją codziennie ok. 1,5 – 2 l dziennie. Dostarczenie organizmowi płynów zapewni odpowiednią produkcję ilości mleka. Taka dieta karmiącej mamy powinna być także lekkostrawna, unikaj więc: smażonych potraw zwłaszcza w głębokim tłuszczu oraz panierkach. Zasmażek, zawiesistych sosów oraz wzdymających dań z warzyw kapustnych, takich jak np. bigos. Unikaj również ostrych przypraw, wybieraj łagodne, takie jak np. natka pietruszki, koperek, majeranek itd.

Zatem z powyższego wynika, że gdy kobieta zaczyna karmić piersią musi wyrzec się również jedzenia niektórych produktów. Dlatego karmienie piersią i odchudzanie możemy zaliczyć do tej samej kategorii, czyli walkę ze zbędnymi kilogramami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *