Jaki młody jęczmień wybrać – właściwości i zastosowanie

Młody jęczmień jest bardzo popularnym produktem, jednak nie wiele osób wie, że większość sklepowych produktów jest dla nas produktem nieprzyswajalnym. Jak więc wybrać młody jęczmień? Jakie właściwości i zastosowanie ma młody jęczmień?

źródło: pixabay.com

Różnica między mieloną trawą jęczmienną a sokiem z wyciśniętej trawy jęczmiennej

Suszona trawa jęczmienna jest produktem, którego powinniśmy unikać, jak wiadomo, ludzie nie trawią trawy, dlatego też nie powinniśmy jej jeść. Większość produktów, które reklamowane są jako młody jęczmień to tak naprawdę kłamstwo, jest to nic innego jak suszone siano, którego nie trawimy i może nawet powodować wrzody.

Sproszkowany sok z młodego jęczmienia jest produktem, którego docelowo szukamy, to właśnie on daje nam efekty, jakich od tego produktu oczekujemy, takich efektów nie da nam mielona trawa jęczmienia, a ekstrat, czyli nic innego jak sproszkowany sok z młodego jęczmienia.

Podstawową różnicą między ekstraktem z jęczmienia a suszoną mieloną trawą jest to, że ten pierwszy jest łatwo przyswajalny i strawny dla naszego żołądka. Sok z trawy to bogate źródło mikroelementów i witamin, które potrzebne są dla naszego organizmu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Spożywanie mielonego siana nie tylko nam nie pomoże, a jeszcze bardziej może nam zaszkodzić, niestrawione resztki suszonej trawy przechodząc do jelit, mogą niszczyć kosmki jelitowe i tworzyć wrzody.

Jak więc odróżnić suszoną trawę od ekstraktu?

W składzie produktów, w których możemy przeczytać np.

  • Sproszkowana trawa jęczmienna
  • Źdźbła młodego jęczmienia

Możemy być pewni, że to trawa jęczmienna, a nie ekstrat z młodego jęczmienia

Natomiast w składzie produktów, w których możemy przeczytać:

  • Sproszkowany sok z trawy młodego jęczmienia
  • Ekstrakt z liści młodego jęczmienia

Jeżeli na opakowaniu przeczytamy takie informacje, możemy być pewni, że to jęczmień, którego szukamy.

Podsumowując, kupujcie ekstrakt z młodego jęczmienia, a nie suszoną trawę z młodego jęczmienia.

źródło: pixabay.com

Jęczmień możemy pić sam, zgodnie z zaleceniami na opakowaniu bądź dodawać do koktajli i soków.

Właściwości młodego jęczmienia

Jak już wyżej mogliście przeczytać młody jęczmień, jest bogaty w witaminy i składniki mineralne, jest on źródłem:

  • witamin z grupy B
  • antyoksydantów (witaminy C i E, beta-karotenu)
  • żelaza
  • wapnia
  • magnezu
  • cynku

Zielone łodygi jęczmienia zawierają naturalne hormony i chlorofil, w odróżnieniu od innych zielonych roślin, jęczmień jest bogaty w aminokwasy, a więc to, czego nasz organizm nie może wyprodukować sam.

Młody jęczmień ma właściwości:

  • Silnie przeciwutleniające – co warunkuje działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i przeciwwirusowe
  • Przeciwtrądzikowe i przeciw owrzodzeniowe
  • Pomaga w łagodzeniu bóli żołądka, stawów i zmniejszeniu stanów zapalnych
  • Działa także odkwaszająco na nasz organizm, co zapewnia równowagę kwasowo- zasadową organizmu

źródło: pixabay.com

Zielony jęczmień jest także źródłem błonnika pokarmowego, który przyspiesza metabolizm tłuszczu w organizmie oraz obniża stężenie cholesterolu we krwi. Zielony jęczmień jest także bogaty we frakcje błonnika nierozpuszczalnego, który warunkuje korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego oraz zmniejsza ryzyko nowotworu jelita grubego.

Zielony jęczmień może być także pomocny w prewencji i leczeniu cukrzycy, chorób serca, nadciśnienia tętniczego, bezsenności, nadwagi, otyłości i hipercholesterolemii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *