Kiwano – co to jest i jakie ma właściwości zdrowotne?

Co to, jest kiwano? Wielu z nas na pewno długo zastanawiało się nad tym pytaniem. Ja również! Otóż okazuje się, że jest to ogórek kiwano, zwany także ogórkiem rogatym albo kolczastym. Jest to egzotyczny owoc, który pochodzi z tropikalnych krajów Afryki. Wyglądem przypomina krzyżówkę cytryny i ogórka z kolcami na powierzchni całej skórki. Natomiast w smaku przypomina kiwi i banana, dlatego stąd zresztą wzięła się jego nazwa. Jakie właściwości zdrowotne ma kiwano? W tym artykule postaram się pokrótce odpowiedzieć na to pytanie.

Źródło: pixabay.com

Kiwano – właściwości odżywcze

Zatem ogórek kiwano jest bardzo bogatym źródłem odżywczym, w którym zawarte w nim substancje wspomagają pracę serca, układu krwionośnego, prawidłowego funkcjonowania wątroby i nerek. Owoc kiwano jest także owocem niskokalorycznym, gdyż ma niewielką zawartość tłuszczu i węglowodanów, to sprawia, iż może być z powodzeniem stosowany w wielu niskoenergetycznych dietach. Poza tym spożywanie owocu reguluje metabolizm oraz czuwa nad prawidłową pracą organizmu, a także podziałami komórkowymi. Ma też właściwości lekko przeczyszczające i moczopędne, dzięki temu pozwala na aktywne usuwanie toksyn z organizmu.

Ogórek kiwano może również wspomagać prewencje wielu chorób, takich jak miażdżyca i inne schorzenia układu krążenia. Jeśli natomiast chodzi o wartości energetyczne to ogórek kiwano kształtuje się na poziomie około 44 kcal na 100 gram owocu, ponadto zawiera małą ilość węglowodanów i tłuszczów, co w znaczący sposób wpływa na jego niską wartość energetyczną. Za to skład ogórka kiwano obfituje w liczne składniki mineralne. Są nimi m.in., wapń, żelazo, fosfor, magnez, potas, sód, cynk, miedź i mangan. Z tego też względu spożywanie owocu kiwano to bardzo dobry sposób, żeby regulować gospodarkę mineralną organizmu.

W tym jakże ciekawym owocu możemy znaleźć także wiele witamin. Jakich?

Na przykład witaminę „C”, która nie tylko korzystnie wpływa na procesy obronne organizmu, lecz też wzmacnia naczynia krwionośne. Witaminę „A”, która korzystnie działa na wzrok, jak również witaminy z grupy „B”, takie jak: „B1”, „B2”, „B3”, „B5”, „B6” oraz kwas foliowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *