Nie jedz tych owoców w nadmiernych ilościach!

Owoce i warzywa uważane są za najlepsze przekąski, oczywiście nie można się z tym nie zgodzić, są one dużo lepszą alternatywna dla ciastek, czy innego śmieciowego jedzenia. Jednak niektóre z owoców powinniśmy jeść z umiarem. Nie jedz tych owoców w nadmiernych ilościach!

Nie jedz tych owoców w nadmiernych ilościach!

To, że osoby, których dieta bogata jest w owoce i warzywa są szczupli, nie oznacza, że powinniśmy się nimi opychać się. Większość z nas traktuje je jako dodatek do innych potraw. Pamiętajcie także, że człowiek napędzany jest przez cukry i tłuszcze (te zdrowe, które znajdziemy np. w awokado), więc nie oznacza to, że macie całkowicie z nich zrezygnować. Jeżeli w całym naszym jadłospisie znalazłyby się tylko owoce i warzywa, oczywiście zobaczymy widoczny spadek wagi, jednak ile znacie osób, które odżywiają się samymi owocami i warzywami? Zazwyczaj traktujemy je jako przekąskę, dlatego też wysokokaloryczne owoce jedzcie z umiarem!

kokos

źródło: pixabay.com

Kokos– na szczęście kokos nie jest u nas tak popularny, bo ma on w sobie aż 354 kcal w 100 gramach.

rodzynki

źródło: pixabay.com

Rodzynki- są jednym z lepszych zamienników na tak niezdrowe chipsy, czy cukierki. Jednak uważajcie z ich ilością, ponieważ w 100 gramach znajduje się aż 300 kcal.

awokado

źródło: pixabay.com

Awokado- w 100 gramach mieści 160 kcal, jednak nie zrażajcie się do niego od razu! Chociaż jest kaloryczne, posiada wiele zdrowych tłuszczów. Ma bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowie i jest lepszą alternatywą dla żółtego sera, który tak chętnie nakładacie na kanapkę.

suszone śliwki

źródło: pixabay.com

Suszone śliwki – to 240 kcal w 100 gramach, chociaż mają dużo kalorii, warto wiedzieć, że śliwki zapobiegają zaparciom, dlatego zmniejszają zagrożenie związane z  zachorowaniami na nowotwór jelita grubego. Jednak pamiętajcie także, że zbyt duża ilość śliwek może prowadzić do problemów żołądkowych.

banan

źródło: pixabay.com

Banan- w 100 gramach jest 90 kcal, dodatkowo owoc ten może powodować bóle brzucha i nadmierne gazy, szczególnie u osób cierpiących na zespół drażliwego jelita. Osoby, które nie mają takich problemów i lubią jeść banany, ucieszy fakt, że owoc ten jest źródłem: błonnika, potasu, magnezu, witamin z grupy B. Jeżeli więc aż tak straszne nie są ci kalorie, patrz tylko na jego zalety.

Polub nas na facebook’u -> KLIK

Owoce, które „tuczą” mamy już za sobą teraz zobaczcie, te które są niskokaloryczne:

truskawki

źródło: pixabay.com

W 100 gramach truskawek znajdują się zaledwie 32,5 kcal.

pomelo

źródło: FruttaWeb.com

Pomelo  zawiera w sobie jedynie 38 kcal w 100 gramach

agrest

źródło: pixabay.com

Agrest  to 44 kcal w 100 gramach

Jeżeli owoce jecie zazwyczaj z płatkami(mieszanki płatków z owocami, lepiej robić samemu niż kupować gotowe), warto wiedzieć, że najlepiej mieszać je z kefirem, czy też mlekiem 0% , a nie jogurtem, czy mlekiem 3,2 %.

  • Mleko 0% – 88 kcal dla 250 ml mleka
  • Mleko 3,2 % – 145 kcal dla 250 ml mleka
  • Kefir- 113 kcal w 250 ml
  • Jogurt – 150 kcal w 250 ml

Bez wątpienia pozostaje, że owoce mają dobroczynny wpływ na nasze zdrowie. Dlatego, zamiast traktować je jako przekąskę, może warto zastąpić nimi jeden z posiłków, który jemy w ciągu dnia? Dzięki temu kalorie, jakie są w nich zawarte, nie będą już takie straszne i może nawet doprowadzimy do zrzucenia zbędnych kilogramów. Pamiętajcie także, aby zapewnić sobie odpowiednią ilość witamin i wartości odżywczych – źle dobrana dieta może prowadzić do wielu chorób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *