Jak rzucić palenie i nie przytyć?

W Polsce średnio, co trzeci Polak pali papierosy. Jest to nałóg taki sam, jak picie kawy, alkoholu, branie narkotyków, czy też leków. Osoby uzależnione od tytoniu zazwyczaj rozpoczynają swój dzień od kawy i papierosa. Często nie zdajemy sobie sprawy, że palenie papierosów szkodzi naszemu zdrowiu, co może skutkować zachorowaniem w przyszłości na wiele różnych chorób. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest, jak najszybciej rzucić ten nałóg. Wiem, ten nawyk jest bardzo ciężko rzucić. Dlatego w tym artykule powiem, jak rzucić palenie i przy okazji nie przytyć.

papieros

   Na początek może kilka słów o tym, jak w ogóle rzucić palenie, Najlepiej z dnia na dzień, wspomagając się tabletkami, które mają znikomą zawartość nikotyny. Tabletki takie kupimy w każdej aptece, choć w dalszym ciągu to mobilizacja i samozaparcie są najważniejsze. Nieważne po jaki środek sięgniemy, istotne są efekty. Niestety wraz z rzuceniem palenia przybywa nam kilka niechcianych kilogramów. Dlaczego tyjemy po rzuceniu palenia? Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze brak „dopalacza” jakim jest dym papierosowy zwalnia nam przemianę materii. Po drugie – brak papierosa powoduje, że nieustannie „czegoś nam brakuje”, coś by się przekąsiło, zjadło i najczęściej zjadamy – chipsy, paluszki, orzeszki itd. Aby wraz z rzuceniem palenia nie przybyło nam kilku kilogramów zastosujmy pewne zasady.

Oto i one:

  • starajmy się hamować napady apetytu przekąskami na bazie sałaty oraz innych warzyw. Bez wyrzutów sumienia sięgajmy po owoce (np. jabłka, mandarynki), zrezygnujmy z ziemniaków, makaronów i tłustych rzeczy. Jedzmy potrawy lekkostrawne, drób, serki wiejskie itd.
  • przez czas rzucenia palenia, prowadźmy notes, co i o której zjedliśmy. Pozwoli nam to na przeanalizowanie ewentualnie popełnionych błędów i kontrole nad tym, co jemy
  • raz dziennie, najlepiej na śniadanie sięgajmy po pieczywo pełnoziarniste
  • znajdźmy sobie na okres rzucenia palenia jakieś dodatkowe zajęcie, najlepiej związane z ruchem. Może to być np. rower, aerobik, basen itd. Zajęci zapomnimy o paleniu i jedzeniu, a przy tym popracujemy nad swoją kondycją

źródło: pixabay.com

   Stosując się do powyższych zasad mam nadzieję, że nie tylko rzucicie palenie, ale również nie przybędzie Wam zbędnych kilogramów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *