Jak promować swojego bloga i pozyskać więcej odwiedzających?

Chcesz wypromować swojego bloga ale nie wiesz jak to zrobić? Dzisiaj dowiesz się jak promować swojego bloga i pozyskać więcej odwiedzających. 

źródło: pixabay.com

Jak promować swojego bloga i pozyskać więcej odwiedzających?

Miałeś ogromną motywację, założyłeś bloga, ponieważ chciałeś dzielić się swoim spostrzeżeniami/swoim hobby ze światem ale utknąłeś w martwym punkcie? Nie wiesz jak zachęcić, aby użytkownicy internetu czytali, komentowali i udostępniali Twoje posty? Oto kilka porad dla początkujących blogerów:

Content is King – Content jest Królem

Content powinien być zadanie numer jeden!  Bezpośrednio po utworzeniu bloga, włóż trochę wysiłku w treści publikowane na stronie, by były atrakcyjne i ciekawe.

Kanały Social Media (Facebook, Twitter, Pinterest, Snapchat)

Wielu blogerów wykorzystuje wszystkie dostępne kanały Social Media, lecz nie chwalą się, jak uzyskać więcej ruchu dzięki tym nim. Czytaj niżej, a pokażę Ci jak to zrobić.

Krok 1. Zarejestruj się na dostępnych kanałach social media podając nazwę boga.

Np. Jeżeli twoja strona ma adres MójBlog.pl to rejestrujesz się podając nazwę MójBlog.

Krok 2. Zintegrować kanały Social Media z blogiem.

Chodzi o to, by ludzie z twojego np. fanpage potrafili przejść na stronę i odwrotnie, jeżeli korzystasz ze znanych systemów CMS (WordPress, Joomla, Blogger,) służą do tego odpowiednie wtyczki, wystarczy tylko poświęcić chwilę na szukanie odpowiedniej.

Krok 3. Przyciski social media pod artykułem na stronie. Daj odwiedzającym możliwość podzielenia się treścią twojej witryny, pamiętaj, że gdy ktoś polubi, udostępni, tweetnie twój artykuł, to część jego znajomych to zobaczy.

Zostań aktywnym Forumowiczem

Jeżeli twój blog jest tematyczny, to warto zacząć się udzielać na forach tematycznych, jednakże wybieraj jedynie te, które dają możliwość posiadania własnej sygnaturki.

I nie pisz na forach postów typu „Zapraszam na mój blog” wyniki kiepskie oraz szybko bana dostaniesz. Bądź naturalny, zadawaj/odpowiadaj na pytania a w sygnaturce umieść baner bądź link do swojego bloga. Świetny sposób na darmową reklamę, a zarazem bardzo korzystnie to wpłynie na wyniki twojego bloga w wyszukiwarce.

źródło: pixabay.com

Zoptymalizuj swojego bloga pod kątem wyszukiwarek.

Duża część właścicieli blogów nie optymalizuje ich pod wyszukiwarki, to ogromny błąd.

Czy wiesz, że średnia dzienna 15 milionów osób odwiedza Google.pl i wprowadzają 170 milionów wyszukań? Dane te zależne są od obecnych wydarzeń, są one uśrednione, mimo wszystko liczby są imponujące prawda?   

Aby rozpocząć optymalizację bloga na znanych CMS zainstaluj i skonfiguruj odpowiednią wtyczkę, na WordPress polecamy Yoast.

Stare i wciąż świetne publikowanie artykułów gościnnych.

Wpisy gościnne są jednym z najlepszych sposobów budowania ruchu na blogach, niestety sposób ten w Polsce jest średnio popularny, a szkoda, bo skuteczny.

  • Kilka kroków, jakie należy zrobić, by opublikować skuteczny artykuł gościnny:
  •  Znajdź bloga w swojej niszy (Wystarczy wpisać w Google kilka fraz tematycznych + Blog)
  •  Skontaktuj się z webmasterem/właścicielem najczęściej korzystając z zakładki kontakt.
  •  Zapytaj, czy byliby zainteresowani opublikowaniem treści o X temacie.
  •  Jeżeli się zgadzają przejdź do następnego kroku, jeżeli nie – znajdź inny blog.
  •  Zacznij pisać swój artykuł gościnny ( i upewnij się, że jest Cholernie dobry!) Dodaj informacje o sobie w polu Auror i bądź gotowy na nowych użytkowników.

*Tak ten artykuł jest gościnny

źródło: pixabay.com

Zgłoś swojego bloga do słynnych miejsc dyskusyjnych.

Zapewne słyszałeś już o stronach wykop bądź joemonster? Jeżeli nie, to już wyjaśniam: Są to miejsca, w których użytkownicy (Tak trzeba się zarejestrować!) mogą się podzielić czymś, co im podobało. Jeżeli zamierzasz pozyskać odwiedzających w ten sposób, zadbaj o to, by tytuł przyciągał uwagę, ale zarazem zgadzał się z treścią.

Artykuł opublikowany gościnnie przez firmę marketingu internetowego Strategon.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *